This post is also available in English
Ancora malinconia da Stati Uniti e allora ecco un divertente e colorato DIY: sgabello Donut! Quello che occorre sono cartoncini colorati, uno sgabello, colla e forbici! Io ho usato un economicissimo Marius ovviamente by IKEA.
I’m still blues with the States and so here there is a super fun and colorful DIY: Donut stool! Basically you need just some colored cardboards, a stool, some glue and scissors! I used a super chip Marius obviously by IKEA.
Per prima cosa bisogna fare la base del donut con del cartoncino marrone. Mi sono aiutata con un piatto e una ciotolina per fare la forma della ciambella.
First of all you have to prepare the lower part of the donut with some brown cardboard. I used a plate and a small pot to cut out the donut shape.
Ora pensiamo alla glassa! Fatela colorata!
Now it’s time for the glaze! Make it colorful!
Ho aggiunto un altro strato di glassa bianca perché adoro la doppia glassa!
I added another layer of glaze because I love the white sugar icing!
Ora è il momento di sbizzarrirsi con la decorazione: sparkles everywhere!
Now it’s time to let colors run free: sparkles everywhere!
Il donut è pronto! Per renderlo più resistente l’ho plastificato con della carta adesiva trasparente. Ora basta applicarlo sullo sgabello con del nastro biadesivo o della colla. Tadaaaaa, io lo trovo stupendo! E se avete più sgabelli se ne possono fare tanti diversi! Una bellissima idea per una stanza dei bambini o per dare un po’ di colore e ironia a una stanza.
The donut is ready! To make it more resistant I coated it with some transparent and sticky paper. Now you have just to glue it on the stool with some double-side tape or some glue. Tadaaaa, I think it is great! If you have more stools you can do them in different colors! It’s a cool idea for a kids room or to give some sparkle to a room.
Enjoy!