This post is also available in English

Domani sarò a Torino ad Operae – Festival del design indipendente. Cercherò di vedere il più possibile e poi settimana prossima vi racconterò tutto! Per entrare nel tema del mondo del design autoprodotto vi presento Melina.

Tomorrow I will be in Turin at Operae – independent design Festival. I’m going to see as much as I can and then the next week I’ll tell you everything. To enter into the self-made design world I introduce you Melina.

01-Melina-by-Valia-Barriello-Photo-Sebastiano-Tonelli

Melina è una tovaglietta all’americana che opportunamente piegata si trasforma in una bambolina. Oggi i bambini hanno tutto, entrano in contatto con la tecnologia fin da subito e ci stupiamo che prima di scrivere sappiano già usare un iPad. Ma è proprio dalla semplicità di Melina che deriva la sua magia.

Melina is a placemat that if you fold accurately it turns into a little doll. Today kids have everything, they approach to technology very soon, they can use iPad before they learn to write. Melina’s magic is right in its simplicity.

08-Melina-by-Valia-Barriello-Photo-Sebastiano-Tonelli

A tavola si sa, si mangia, non si gioca, eppure Melina è proprio qui che fa la sua magia: dopo aver finito di mangiare, basta un gesto e la tovaglietta si trasforma in bambola! E allora il divertimento non ha più regole! Perché lo sappiamo… Girls just want to have fun!

When you sit down at the table you can not play, it’s time to eat. But is exactly here that Melina plays its magic: after the breakfast/lunch/dinner a simple movement transform the placemat in a doll! Play time without rules! Because we know… Girls just want to have fun!

13web-Melina-by-Valia-Barriello-instructions

04-Melina-by-Valia-Barriello-Photo-Sebastiano-Tonelli

Melina è un’autoproduzione ideata da Valia Barriello – presentata il mese scorso a Source Self-Made Design – che fa rivivere così la tradizione di un gioco di casa che prima la nonna – la Melina originale – e poi la mamma le hanno tramandato. Il calore di casa applicato al design!

Melina is a self-produced design by Valia Barriello – presented last month at Source Self-Made Design , she recovers a family traditional game that her grandmother – the original Melina – and her mother taught her. The hearth meets the design!

06-Melina-by-Valia-Barriello-Photo-Sebastiano-Tonelli

Enjoy!

© Melina – Photo Sebastiano Tonelli